Brza i zdrava hrana recepti

četvrtak, 7. rujna 2017.

Svi su ludi za …?


Svi su ludi za …?






Ako netko započne rečenicu sa svi su ludi za …meni je prva asocijacija film braće Farelly - Svi su ludi za Mary  :) No iako je naslov inspiriran filmom, neću pisati o tome, već o zdravim sokovima, shakeovima i supernapitcima – za kojima su svi „ludi“.

Razlozi njihove popularnosti su očiti - brzi su za pripremu, jako su ukusni, mogu zamijeniti obrok - za užurbano vrijeme u kojem živimo oni su pravo „instant-fiks osvježenje“.

No, treba imati na umu da postoje sokovi i sokovi. Nije svaki sok, napitak, shake ili smoothie nužno zdrav niti dobar za nas. Ovi popularni napitci imaju smisla za naše tijelo i zdravlje ako smo u njihovoj pripremi slijedili određene smjernice, a provjereno dobre savjete za pripremu zdravih napitaka dala je Jadranka Boban Pejić u svojoj novoj kuharici Supernapitci.

Što, kako i kada

Recepti u ovoj kuharici sadrže svježe sastojke koji u organizam unose “živu” informaciju i opći osjećaj dobrostanja, a da bi vaši supernapitci bili lijepa nadopuna prehrani te kvalitetna podrška hidrataciji, hranjenju i detoksikaciji organizma, korisno je imati na umu sljedeće Jadrankine preporuke koje prenosimo iz knjige:

• odabirite sastojke u skladu s godišnjim dobima  - > namirnice koje prirodno sazrijevaju u određenom godišnjem dobu   podržavaju potrebe našeg organizma koje se također razlikuju od godišnjeg doba do godišnjeg doba

• dobro je da napitak ili smoothie pijete minimalno 30 minuta nakon obroka – jedenje brašnastog pogotovo može izazivati grčeve, nadimanja i vjetrove

• koristite svježe i organski uzgojene sastojke (pogotovo ako koristite jagode, jabuke, breskve i marelice) jer oni konvencionalno uzgojeni sadrže puno kemikalija

• u proljeće i ljeto smoothije možete piti ujutro, a zimi su bolji topli napitci i tople juhe

• svatko je drugačiji pa je važno da napitak prilagodite potrebama svog organizma

• nemojte ih piti jako hladne, zbog probave i cjelokupnog metabolizma bolje je da su sobne temperature - > lagano rashlađene pijte ljeti

• najbolje djelovanje supernapitaka osjetit ćete uz raznoliku i cjelovitu prehranu - > već nakon 3-4 tjedna ovakve prehrane imat ćete više energije, kvalitetniju probavu, bolje ćete spavati i primijetit ćete ljepši ten

• smoothiji su odlični nakon većeg fizičkog napora i/ili bavljenja nekom tjelesnom aktivnošću sat i više vremena.

• većinu napitaka dobro je piti svježe jer neke kombinacije brzo fermentiraju

• dajete li napitak djeci uvijek ga razblažite  -> 1/2 čaše napitka: 1/2 čaše vode

• većina ljudi danas pati od manjka nekog od nutrijenata u organizmu stoga je važno da ne provodite prehranu baziranu samo na sokovima bez savjetovanja sa stručnjakom

Smjernice za pripremu su tu, još samo trebate odlučiti hoćete li probati super omega -3, Poletni smoothie, Za pomlađivanje, Energetski smoothie ili Antistresno osvježenje, Detox napitak ili možda Zelenu snagu…Izbor je velik – uzdravlje!



izvor:biobio.hr